dimecres, 13 de juny del 2018

Faldilla Godets

Tenia una faldilla de godets que m'encantava, però amb els anys he anat afegint quilos, i ja no me la podia posar. Quan vaig començar a cosir, vaig pensar que quan en sabés una mica més faria una faldilla igual però adaptada a la meva mida.
Tenía una falda de godets que me encantaba, pero con los años he cogido peso y ya no me la podía poner. Cuando empecé a coser, pensé que cuando supiera más haría una falda igual pero a mi mida.


Primer vaig haver de localitzar una roba similar. Aprofitant un dia a Barcelona em vaig acostar a Ribes & Casals, i en vaig trobar una que s'hi assemblava. És una tela de lli de color beix.
Primero tuve que localizar una tela similar. Aprovechando un día en Barcelona me acerqué a Ribes & Casals, y encontré una que se le asemejaba. Es una tela de lino de color beige.

A partir de la faldilla que ja tenia, vaig treure el patró. Està formada per 8 quadrilàters i 8 triangles. Per dibuixar el quadrilàter em vaig mesurar la cintura, els malucs i la distància entre els dos. Es divideixen les mesures entre 8, i a partir d'aquí vaig continuar igual que a la faldilla que ja tenia. Vaig comprovar que seguia la regla de cada 10 cm de llarg s'hi afegia 1cm d'ample. En el meu cas la vaig allargar 60 cm a partir dels malucs. Els triangles els vaig fer iguals a la faldilla original 40 cm d'alçada i 16 de base.
Partiendo de la falda que ya tenía, saqué el patrón. Está formada por 8 cuadriláteros y 8 triángulos. Para dibujar el cuadrilátero me medí la cintura, las caderas y la distancia entre ambas. Dividí las medidas entre 8 y a partir de este punto seguí como en la falda que ya tenía. Comprobé que seguía la regla de cada 10 cm de largo añadía 1 de ancho. En mi caso alargue hasta 60 cm a partir de la cadera. Los triángulos los hice iguales a la falda original 40 cm de altura y 16 de base.
 
Una vegada tens tallats 8 quadrilàters i 8 triangles (amb els marges de costura corresponents) es comença unint un triangle a cada quadrilàter per la base. I quan ja els tens tots, els uneixes els uns amb els altres, excepte un costat que s'hi ha de posar una cremallera invisible.
Cuando tuve cortados 8 cuadriláteros y 8 triángulos (con los márgenes de costura correspondientes) se empieza uniendo un triángulo en cada cuadrilátero empezando por la base. Y cuando ya los tienes todos, los unes entre sí, excepto un lado que se pone cremallera invisible.

Per acabar la cintura hi vaig posar una vista igual que hi havia a la faldilla original. I faig fer una vora estreta al baix i aquest és el resultat.
Para terminar la cintura puse una vista igual que en la falda original. Y hice un dobladillo estrecho en el bajo. Y éste es el resultado.




I amb aquesta costura enllaço al #Mimi del Club de Las Malas Costureres, ja que no hi pot haver una costura més egoista que aquesta. I per cert, ja em queden poques teles del repte de Las Marujadas de Peluchona #12Meses12telas.
Y con esta costura enlazo al #Mimi del Club de Las MalasCostureras, ya que no puede haber una costura más egoísta que esta. Por cierto, ya me quedan pocas telas del retos de Las Marujadas de Peluchona #12Meses12telas.


Sílvia



1 comentari:

  1. Caram, t’ha quedat molt maca! No n’he cosit mai cap de faldilla com aquesta, merci p explicar-ho

    ResponElimina